minponnyochjag

Alla inlägg under november 2011

Av linn karlsson - 18 november 2011 21:31

hej hej tänkte berätta lite om hur och var maja är och har det nu !


Maja har då blivit såld till en ridskola i Åre , Man kan knappt kalla det ridskola för dem har lix bara 11 hästar och en liten padock dem har inget ridhus för dem tycker inte det är schyst mot hästarna, så på vintrarna så rider dem ut och är det snöstorm får dem ju vila !

Hon står i en underbart fin natur !

Och hon verkar trivas bra där , Maja har blivit den populäraste ponnyn där , och det känns ju skönt att veta.

Självklart ska jag ha kontakt med ridskolans cheff för att få veta lite om hur hon har det och hur det går för henne .

Asså bara kännslan på att just hon kom till ett sånt bra hem gör mig jätte glad , asså visst jag och Maja hadde jätte bra tider tsm , men islutet tröttnade jag och så va det bara det kunnde jag ju inte hjälpa .

men maja va verkligen en underbar ponny , som jag verkligen älskade med hela mitt hjärta !

Hon räddade en i alla lägen , som när man skulle hoppa visst hon kanske stannade sen hoppade hon det stillaståend , hon försökte iaf !

Hon ställde alltid upp för en , och hon var bara en allmänt älskad ponny .

För snart 2 år sen var jag och provred denna lilla ponny och jag verkligen hatade henne !

Men mamma så kapacitet i henne och drf köpte vi henne , Maja kunnde nästan inget alls när jag fick henne så i ett år har jag bara kämpat allt vad jag kan , det har varit jätte jobbigt , tårar , svett men också härliga stunder som när jag för första gången klarade av en liten "bana" på 4 hinder som kanske låg på 35 cm , jag va överlycklig över att jag kom över det eftersom att maja var galen när det gällde hinder hon rusa sen så bara sprang hon igenom !

I slutet gick det bara från klarhet till klarhet , och jag startade tilloch med 90 cm med henne , Jag Saknar henne jätte mkt , men är glad för hennes skull !

Jag är jätteglad för att mamma såg detta hoss henne , och att vi valde just henne.

Hon är den finaste lilla ponnyn i världen ! Så underbart fin är hon , bara tanken på hennes fina svarta ögon gör att jag börjar gråta .

Sista kvällen med Maja släppte jag henne lös i ridhuset och bara stog mot henne och grät !

Tårarna bara rann den kvällen , tankarna bara gick runt , att jag aldrig mer skulle se henne ...

(för sven-inge hämtade henne på morgonen när jag var i skolan)

När jag stått där ett tag började jag busa lite med henne , sprang runt och hon va efter mig direkt , och sen satt jag på henne helt lös , och åter igen bara kom tårarna , helt sjukt att det blev just jag som fick denna ponnyn ...





   

Lix kolla bakrunden ! det är hennes nya hem !

Känns jätte bra !

Kan säga att jag saknar henne jätte mkt och nu rinner tårarna igen !

Detta va förhoppningsvis det sista inlägget på denna bloggen !





ps : har fortfarande sakerna på bloggen kvar ?!

Skriv på FB om du är intresserad !



Presentation

hej!
Jag heter Linn Karlsson ...
Jag är 13 år och älskar min ponny Maja.
När jag köpte Maja kunnde hon inte mkt , endast grunderna.
Hon kunnde inte hoppa , bara skritta och trava och man skulle va glad om man fick fram henne i galopp.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards