minponnyochjag

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

lite frustrerad !

Av linn karlsson - 4 december 2011 18:03

Hej, jag har ju ridit Maja en gång på ridskolan, hon är helt underbar och jättefin när man hoppar lite högre :)
Det som tyvärr inte stämmer är att vi inte har -plats- för ett ridhus, ÅRK äger inte ens stallet utan det gör en tant bakom stallet som heter Birgitta. Just nu ser hagarna förjävliga ut, eft. dom är leriga och sluttar, men när snön kommer brukar det bli lite bättre. (Men sommarhagarna är jättefina!)
På vintern rider vi i padocken mer än vi rider ut, bara om det är is så rider vi ut eller har en skrittlektion istället, men såklart vilar de om det är full snöstorm :)
Inte för att ora dig är ju ingen ridskola duktig på att ta hand om sina hästar, här kan inte ens alla hästar stå inne om det är storm, max 8st av 11. Bara för att "bygga muskler" går Maja (och andra hästar) på gummisnodd, det är bara för att tanterna tycker hon är så omusklad, vilket hon är men det kan inte byggas upp med gummisnodd.


Men hon har i alla fall en bästis (Tindra) de står bredvid varandra på kvällen och Maja blir väldigt stressad om hon är utan Tindra :)




Usrsäkta ? Detta va inte vad jag har fått veta ?

Jag har ¨fått veta att hon har det jätte bra där hon är nu och att dem har boxar till ALLA hästar !

inte bara några , men vad händer om det blixtrar !"?

Detta gjorde mig lite frustrerad eftersom att detta var min älskade ponny eller min älskade bästa vän ?

Ska genast ringa upp till Årk , för detta va inte vad jag har fått veta ?

tack för att du gav mig denna informationen!

Visst det är kanske inte min häst mer men det är endå en man bryr sig om och jag vill att hon ska ha det bra eftersom jag älskar henne !

men sen förstog jag inet riktigt vad du/ni menade med att hon var omusklad ? för när hon lämna mig va hon inte omusklad?

men jag vet iochförsig inte hur lång tid det tog innan hon kom upp till Årk ..

men när hon lämnade mig va hon inte alls omusklad ?

Men aja , hoppas att dem bättrar på sig lite för att hon är värd det hon och jag har gått igenom mkt tsm .

Hon är och kommer alltid vara min bästa vän !

Hon är helt underbar , specielt när hon litarv på en person väldigt mkt då gör hon ALLT hopn kan för att göra sin ryttare glad och lyklig men om man blir sur på henne så blir hon också sur på dig , och det har vi ju märkt eftersom att vi har haft många motgångar ! Men vi har haft väldigt många framgångar tsm också , jag är jätte glad att jag fått stå som ägare på denna ponny eftersom att det är den underbaraste som finns ! hoppas verkligen dem gör något åt detta !

ni som vet var maja är och träffar henne ofta är vällkomna att smsa mig !

0735157661

Vill veta mkt !

så börja smsa ?<3

ha det bra !


 
 
Ingen bild

Cim som rider för ÅRK

25 december 2011 19:44

ingen orsak, ville bara att du skulle få veta.

Det med gummisnodd är ju att vissa (däribland min ridlärare :P) har en stor förkärlek till gummisnoddar, och anser att hästarna går mycket finare på gummisnodd. Just nu ser Maja ut som ett V i ryggen (spetsig) och dessa människor spänner då bara in henne mer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linn karlsson - 18 november 2011 21:31

hej hej tänkte berätta lite om hur och var maja är och har det nu !   Maja har då blivit såld till en ridskola i Åre , Man kan knappt kalla det ridskola för dem har lix bara 11 hästar och en liten padock dem har inget ridhus för dem tycker inte d...

Av linn karlsson - 14 november 2011 21:19

www.liiinn.devote.se    

Av linn karlsson - 24 oktober 2011 16:12

kolla min och annies blogg nu då :))   www.systrarnabus.devote.se ...

Av linn karlsson - 13 oktober 2011 19:24

Oj märkte att jag skrivit fel , 550 ist för 600 haha oj ;)

Av linn karlsson - 13 oktober 2011 19:24

Oj märkte att jag skrivit fel , 550 ist för 600 haha oj ;)

Presentation

hej!
Jag heter Linn Karlsson ...
Jag är 13 år och älskar min ponny Maja.
När jag köpte Maja kunnde hon inte mkt , endast grunderna.
Hon kunnde inte hoppa , bara skritta och trava och man skulle va glad om man fick fram henne i galopp.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards